"

 


Απάντηση Δημάρχου Νεστορίου κ. Χρήστου Γκοσλιόπουλου στο δημοσίευμα της «Καστοριανής Εστίας»

κ. Ιατρίδη, 

Παρ’ όλο που το περιεχόμενο του κειμένου που δημοσιεύσατε στην εφημερίδα ‘’Καστοριανή Εστία’’ και στην ιστοσελίδα σας, εμπεριέχει στοιχεία προσωπικής εμπάθειας και σκοπιμότητας, το διάβασα με προσοχή και θα απαντήσω σε όλα τα θέματα που θίγετε για να αποκαταστήσω την αλήθεια και την πραγματικότητα, σχολιάζοντας φυσικά όσα  αναφέρονται για τον Δήμο μας και για μένα προσωπικά. 

1.Καταλήξατε  στο  συμπέρασμα, ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της απογραφής «Ο Δήμος Άργους Ορεστικού διατηρεί τις δυνάμεις του, ενώ οι Δήμοι Καστοριάς και Νεστορίου καταγράφουν από σημαντική έως δραματική μείωση πληθυσμού» (!). 

• Από που άραγε προκύπτει αυτό; Η απογραφή ακόμη συνεχίζεται και τα αποτελέσματά  της  είναι προς το παρόν άγνωστα. Οι πληροφορίες από την ΕΛΣΤΑΤ λένε ότι θα δημοσιοποιηθούν το 2023 ή και αργότερα. 

• Ποια είναι λοιπόν η σκοπιμότητα να καταλήξετε πρόωρα στο συγκεκριμένο συμπέρασμα και ποιες είναι οι πηγές που σας οδηγούν στη βεβαιότητα που αναφέρετε; (Δεν μιλάτε καν για τάση, είστε τόσο σίγουρος). Έχετε υποχρέωση  να τις δημοσιοποιήσετε, διαφορετικά, προς το παρόν, αυθαιρετείτε . Σίγουρα πάντως πλήττετε, εν γνώσει σας, τον Δήμο Νεστορίου και έχετε ευθύνη γι’ αυτό .

• Εγώ, σε δημόσια τοποθέτησή μου, εκτίμησα (ανεξάρτητα από την απογραφή), ότι ο Δήμος Νεστορίου δεν μπορεί λογικά να αποτελεί εξαίρεση σε μια χώρα που την δεκαετία των μνημονίων «έχασε», σύμφωνα με τις αναλύσεις ειδικών, πάνω από 600.000 πληθυσμό, μεταναστεύοντας στο εξωτερικό για μια θέση εργασίας.  Σε μια Περιφέρεια που λόγω και της απολιγνιτοποίησης, χάνει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Σε ένα Νομό που, η δραματική συρρίκνωση της γουνοποιίας, οδήγησε στο κλείσιμο χιλιάδων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, με ανάλογη απώλεια εργαζομένων και πληθυσμού.

• Μάλιστα, από πρόχειρα στοιχεία που συγκεντρώνω το τελευταίο διάστημα από μεμονωμένους απογραφείς, διακινδυνεύω σήμερα μια πρόβλεψη ότι, εφόσον υπάρξει μείωση πληθυσμού στον Δήμο μας, θα είναι μικρότερη ποσοστιαία  από το μέσο όρο της μείωσης στη χώρα, την Περιφέρεια και το Νομό μας.

• Αν για αυτά τα αντικειμενικά γεγονότα κ. Ιατρίδη, που οδηγούν, κατά πάσα πιθανότητα, στην εν γένει πληθυσμιακή συρρίκνωση της χώρας και της περιοχής μας, αναδεικνύοντας έτσι το δημογραφικό ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Ελληνισμού, θεωρείτε ότι υπεύθυνος είναι ο δήμαρχος Νεστορίου, τότε μια τέτοια αντίληψη ξεπερνά κάθε έννοια λογικής και αντικειμενικής ανάλυσης και  μπορεί να ερμηνευτεί μόνο ως προσωπική εμπάθεια.

2. Ως συνέχεια της προηγούμενης βεβαιότητας, προβλέψατε «ότι ο Δήμος Νεστορίου θα διαγραφεί από τον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας» (!).

• Εδώ πραγματικά η άγνοια συναντάται με την αχαλίνωτη φαντασία ή μήπως με την προσωπική σας επιθυμία;  (‘’περί εξαφάνισης’’ του Δήμου Νεστορίου).

• Σε κάθε μεγάλη μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση, ποτέ το πληθυσμιακό δεν ήταν από μόνο του κριτήριο δημιουργίας ή κατάργησης Δήμων. Ο Καλλικράτης δημιούργησε τους ορεινούς και νησιωτικούς Δήμους με σειρά κριτηρίων (ορεινότητα, νησιωτικότητα, ιστορικότητα, ανάγλυφο, αριθμό οικισμών, αποστάσεις, οικονομική και κοινωνική κατάσταση κλπ), με επίγνωση της πληθυσμιακής ιδιαιτερότητας  και των λοιπών προβλημάτων, ακριβώς για να αποτελέσουν θεσμικό αντίβαρο στην εγκατάλειψη των περιοχών αυτών. Μάλιστα, οφείλετε να γνωρίζετε ότι υπήρξαν περιοχές που είχαν ασυγκρίτως μικρότερο πληθυσμό από τον δικό μας και έγιναν ή παρέμειναν Δήμοι. 

• Γι’ αυτούς τους λόγους δημιουργήθηκε ο ορεινός Δήμος Νεστορίου και δεν πρόκειται ποτέ να διαγραφεί από τον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας. Μάλιστα οι δημότες όλων των οικισμών απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του με αμεσότητα και αποτελεσματικότητα, ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό δεν συμβαίνει με τον ίδιο τρόπο σε χιλιάδες επαρχιακούς οικισμούς μεγάλων Δήμων της χώρας.

• Επισημαίνω, επίσης, ότι η τάση σήμερα, τόσο στον χώρο της αυτοδιοίκησης, όσο και στην πολιτεία (με την ευρύτερη έννοια), είναι η αύξηση και όχι η μείωση του αριθμού των Δήμων για καλύτερη και αποτελεσματικότερη διοίκηση. Θυμίζω ότι το 2019 δημιουργήθηκαν και προστέθηκαν στον αυτοδιοικητικό χάρτη 8 νέοι Δήμοι ανά την Ελλάδα. Στο μέλλον δε, η όποια διοικητική μεταρρύθμιση στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθεί. 

• Τέλος, για την ολοκληρωμένη απάντηση στην συγκεκριμένη εικασία σας, και επειδή το ύφος σας είναι απαξιωτικό για το πρόσωπο μου, θέλω να σας θυμίσω (και λυπάμαι που μιλώ δημόσια για τον εαυτό μου, δεν συνηθίζω να το πράττω), ότι το 2010, όταν σχεδιαζόταν ο Καλλικράτης, αν εγώ προσωπικά δεν ήμουν δήμαρχος, με τις όποιες δυνατότητες διέθετα σε εκείνη τη συγκυρία, η Καστοριά θα είχε δύο Δήμους, με τον τότε Δήμο Νεστορίου ενταγμένο στον Δήμο Άργους Ορεστικού. Προς επίρρωση, ανακαλέστε λίγο στην μνήμη σας το «ή  δύο  ή τέσσερις Δήμοι» που επεδίωκε σημαντικός πολιτικός παράγων του τόπου και τελικά έγιναν  τρεις . Άρα μην ανησυχείτε , ο Δήμος Νεστορίου θα παραμείνει γιατί εκφράζει μια αναγκαιότητα με προοπτική ανάπτυξης στο μέλλον, όπως θα δείτε παρακάτω, σε πείσμα όσων  γράφουν και  εξηγούν ότι θα ‘’εξαφανιστεί’’. 

3. Αναφέρεστε ακόμη αναλυτικά ότι ο Δήμος Νεστορίου αρνήθηκε στο παρελθόν να συνεργαστεί με τους άλλους δύο Δήμους ισότιμα από τον φόβο απώλειας της εξουσίας ή πιθανής αφομοίωσης (!) και τώρα θα καταφύγει στην ίδια στέγη ως  φτωχός συγγενής.

Από μόνη της αυτή η σκέψη, αν μάλιστα συνδυαστεί με την αοριστία της διατύπωσης της, είναι άκρως υποτιμητική για τον Δήμο και τους δημότες μας. 

Άραγε ποιες ήταν στο παρελθόν οι ευκαιρίες ή αναγκαιότητες που παρουσιάστηκαν στον Δήμο Νεστορίου για ισότιμη  (και άρα παραγωγική συνεργασία) και ο Δήμος τις αρνήθηκε;  

Θυμίζω ότι οι Δήμοι στο παρελθόν συνεργάζονταν ισότιμα και θεσμικά σε επίπεδο ΤΕΔΚ για τα κοινά τους προβλήματα ή τα μεγάλα θέματα του Νομού, ενώ  σήμερα συνεργάζονται σε επίπεδο περιφέρειας (ΠΕΔ).

Μάλιστα πέρα από την ΠΕΔ υπάρχουν αυτή την περίοδο επιπρόσθετα δύο επίπεδα συνεργασίας μεταξύ των τριών Δήμων. 

Το πρώτο είναι άτυπο, αλλά ουσιαστικό και αφορά την απόλυτη συνεννόηση που υπάρχει μεταξύ των τριών δημάρχων για τα μεγάλα θέματα του τόπου μας. Κοινές είναι οι θέσεις μας (και αυτό προέκυψε μετά από πολλαπλές και πολύωρες συναντήσεις και συζητήσεις) για τα συγκεκριμένα θέματα και κοινή είναι η προσπάθειά μας για την επίλυση τους (Φράγματα, Αρδευτικά, Γούνα, ανεργία, ΣΔΑΜ, κλπ) . Είναι γνωστές άλλωστε οι από κοινού κάθοδοι στην Αθήνα, κοινές τηλεδιασκέψεις με Υπουργούς, κοινή στάση απέναντι στον Πρωθυπουργό κ.α.

Το δεύτερο επίπεδο σχετίζεται με την ήδη υπάρχουσα ισότιμη συνεργασία μεταξύ των Δήμων Καστοριάς και Νεστορίου σε μια σειρά από θέματα όπως :

• Η δημιουργία κοινού κυνοκομείου (με συνεισφορά από 300.000 ευρώ από κάθε Δήμο).

• Η κοινή ενεργειακή κοινότητα των δύο Δήμων.

• Το κοινό κέντρο κοινότητας που θα λειτουργήσει εναλλάξ σε Καστοριά και Νεστόριο και θα σχετίζεται με ζητήματα κοινωνικής πολιτικής κλπ.

4. Επίσης, για τη αναφορά σας ότι το φράγμα Νεστορίου δεν είναι τίποτε άλλο από μια ευκαιρία για κάθοδο των θεσμικών στην Αθήνα, έχω να αναφέρω τα εξής : 

• Το φράγμα Νεστορίου είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του Νομού. Ο Δήμος Νεστορίου το στήριξε διαχρονικά και εγώ προσωπικά ήμουν και είμαι ένας εκ των παραγόντων του Νομού που σταθερά και συστηματικά το αναδεικνύουμε με απόλυτη προτεραιότητα και συνέπεια και αυτό το γνωρίζουν όλοι οι πολίτες  του Νομού.

• Υπενθυμίζω στους αναγνώστες σας, γιατί εσείς το αποσιωπάτε, ότι το έργο αυτό δεν το διαχειρίστηκε ποτέ ο Δήμος Νεστορίου, και εδώ και αρκετά χρόνια δεν το διαχειρίζεται ούτε καν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας που το ξεκίνησε , αλλά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, το οποίο έχει την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για την εξέλιξή του-στασιμότητά του.

• Μάλιστα εμείς οι τρεις δήμαρχοι, των οποίων λοιδορείτε τις καθόδους στην Αθήνα, θέσαμε και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό προ των ευθυνών του για την τεράστια καθυστέρηση και την αδυναμία και της παρούσας κυβέρνησης, όπως και της προηγούμενης, να επιλύσει τις εκκρεμότητες και να ολοκληρώσει το έργο.

5. Τέλος, θα σχολιάσω την άποψή σας ότι δεν έγινε από την πλευρά του Δήμου Νεστορίου καμία επένδυση που να προσφέρει θέσεις εργασίας και με αφορμή τη θέση σας ότι δεν υπάρχει σχέδιο που να δίνει προοπτική, θα προσπαθήσω σύντομα να σας υπενθυμίσω ορισμένα πράγματα που ασφαλώς γνωρίζετε, αλλά εσκεμμένα αποσιωπάτε.

• Κατ’ αρχήν φαντάζομαι ότι δεν εννοείται πως ο Δήμος θα μπορούσε να κάνει επενδύσεις που να δίνουν άμεσες θέσεις εργασίας (όπως εργοστάσια, αγροκτήματα κλπ), γιατί αυτά δεν γινόταν ούτε την εποχή των Σοβιέτ (κι εκεί τα εργοστάσια ήταν κρατικά και όχι δημοτικά), πολύ δε περισσότερο δεν γίνονται σε μια ελεύθερη οικονομία, όπως είναι οι οικονομίες των χωρών της Ε.Ε.

• Ο ρόλος των Δήμων  είναι να προσφέρει τις βασικές υπηρεσίες προς τους δημότες που σχετίζονται με την καθημερινότητα, να αξιοποιούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα (Ευρωπαϊκά- Εθνικά), να δημιουργούν υποδομές που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των δημοτών και να δημιουργούν προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων.

• Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο κινείται ο Δήμος μας. Το σχέδιο του είναι απλό και λειτουργικό : 

• Υποδομές για να στηρίξουμε τους παραγωγικούς ανθρώπους του πρωτογενή τομέα (αγρότες, υλοτόμους, κτηνοτρόφους) καθώς και όσους ασχολούνται με τον ορεινό τουρισμό. 

• Ταυτόχρονα, στήριξη των ιδιωτικών επενδύσεων που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. 

• Έργα που κάνουν τον Δήμο πιο αποτελεσματικό και τις υπηρεσίες προς τους δημότες περισσότερο ποιοτικές. 

Έτσι ο μικρός και ορεινός Δήμος μας, την περίοδο της πανδημίας και της οικονομικής στενότητας με τα ελάχιστα έσοδα και το περιορισμένο προσωπικό, χωρίς καμία προετοιμασία από το πρόσφατο παρελθόν,  κατάφερε τα δυόμιση τελευταία χρόνια να επιτύχει τα παρακάτω, αναδεικνύοντας την αξία της ύπαρξης του.

I. Προετοίμασε μελετητικά και αδειοδοτικά (από το μηδέν) και υπέβαλλε στα προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΚΑΙ Α.ΤΡΙΤΣΗΣ 14 έργα συνολικού προϋπολογισμού 9.066.496,00€. Από αυτά έχουν έως τώρα ενταχθεί 8 έργα συνολικού προϋπολογισμού 5.977.244,00€ (ποσοστό 66%) και αναμένεται η ένταξη των υπολοίπων 6 , μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και το Αστεροσχολείο, με προϋπολογισμό 816.178,00€ . Θυμίζω ότι την προηγούμενη 5ετία στα αντίστοιχα προγράμματα του Υπουργείου Εσωτερικών, ο Δήμος είχε εντάξει έργα συνολικού προϋπολογισμού 674.000€ (!), κατατασσόμενος σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου που επισυνάπτω, τελευταίος Δήμος στη Δυτική Μακεδονία.

ΙΙ. Αντίστοιχα στο τρέχον ΕΣΠΑ υπέβαλλε 17 προτάσεις  προϋπολογισμού 5.241.398€. Από αυτά εντάχθηκαν ήδη 12 έργα προϋπολογισμού 2.205.369€ και αναμένεται η ένταξη των υπολοίπων 5, μεταξύ των οποίων και το καταφύγιο της Αλεβίτσας με προϋπολογισμό 462.440€. Οκτώ από τα παραπάνω έργα αφορούν ενεργειακές αναβαθμίσεις σχολείων και δημοτικών κτιρίων, βάζοντας τον Δήμο Νεστορίου για πρώτη φορά σε ενεργειακά προγράμματα με στόχο την μείωση του ενεργειακού κόστους , που είναι δυσβάσταχτο και λειτουργεί σε βάρος των λοιπών υπηρεσιών. Αν αυτά συνδυαστούν με την ενεργειακή αναβάθμιση του οικισμού της Διποταμίας (που εξελίσσεται θετικά με προϋπολογισμό 8 εκ. €), την ενεργειακή κοινότητα της Περιφέρειας, στην οποία συμμετέχει ο Δήμος και τις ιδιωτικές ενεργειακές επενδύσεις, τότε γίνεται κατανοητό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πλήρες ενεργειακό πρόγραμμα στον Δήμο Νεστορίου.

Θυμίζω ότι την προηγούμενη 5ετία εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ ένα (1) μόλις έργο (αποχετευτικό Νεστορίου) , με έτοιμη μελέτη από την δημοτική περίοδο 2011-2014 και παραδόθηκε σε μας με απορροφητικότητα 0,5% (εννοείται ότι τώρα έχει τελειώσει και λειτουργεί).

ΙΙΙ. Επιπλέον, ο Δήμος Νεστορίου αξιοποιεί για πρώτη φορά το Πράσινο Ταμείο εντάσσοντας 2 έργα προϋπολογισμού 510.000 €, ενώ ταυτόχρονα ενέταξε στο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών άλλα 2 έργα προϋπολογισμού 610.000€, στο INTERREG  έργα προϋπολογισμού  502.000€ και στο ΕΠΑ της Περιφέρειας δύο έργα  με 210.000€.

Όλα τα ανωτέρω έργα αναλυτικά φαίνονται στο ενημερωτικό φυλλάδιο που σας επισυνάπτω.

Περιληπτικά αναφέρονται, ορισμένα μόνο από τα έργα που έχουμε σχεδιάσει και υλοποιήσει, για να δούμε αν υπάρχει ή όχι σχέδιο ανάπτυξης για τον Δήμο Νεστορίου.

Α) Στον πρωτογενή τομέα:

1. Τέθηκε σε λειτουργία το 2021 το αρδευτικό Κρανοχωρίου- Πτελέας (Π/Υ 1.600.000 €), που μπορεί να αρδεύσει 1.750 στρέμματα και να αυξήσει την απασχόληση και το εισόδημα των παραγωγών. Ταυτόχρονα ο Δήμος ξεκίνησε προετοιμασία για την βελτίωσή του, με πρόταση που θα καταθέσει έως τις 6 Μαΐου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και προϋπολογισμό περίπου 1.000.000 €. 

2. Εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Α.ΤΡΙΤΣΗΣ», δημοπρατήθηκε και θα κατασκευαστεί το 2022, η μεγαλύτερη παρέμβαση που έγινε ποτέ στον τομέα της συντήρησης των αγροτικών δρόμων των ΔΕ Νεστορίου και Ακριτών με προϋπολογισμό 2.600.000 €. Ένα έργο που θα διευκολύνει τους παραγωγούς, θα αυξήσει το εισόδηματους, θα μειώσει το ετήσιο κόστος συντήρησης των αγροτικών δρόμων από τον Δήμο και θα συμβάλει στην αύξηση των καλλιεργούμενων εκτάσεων, με ότι αυτό σημαίνει για την επάρκεια της χώρας σε αγροτικά προϊόντα.

3. Διασφαλίστηκε η ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης του Φράγματος και Αρδευτικού Διποταμίας με προϋπολογισμό 24.000.000 € . Ένα έργο που θα αρδεύσει 4.000 στρέμματα , θα αλλάξει την αγροτική οικονομία της περιοχής, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα συμβάλει στην σταθεροποίηση και την αύξηση του πληθυσμού της Δ.Ε. Ακριτών.

4. Βελτιώνεται η προσπελασιμότητα προς τις κτηνοτροφικές μονάδες , αρχικά με δαπάνες του Δήμου , ενώ στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί με το πρόγραμμα « Επιχειρηματικότητα» της Περιφέρειας και συνολικές δαπάνες που ξεπερνούν τις  350.000 €, για τα έτη 2021 και 2022 .

5. Τέλος, με παρέμβαση του Δήμου, βελτιώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για την διαχείριση των δημοτικών δασών, με στόχο τη στήριξη των υλοτομικών συνεταιρισμών, εξασφαλίζοντας εργασία σε πάνω από 30 ενεργούς υλοτόμους του Δήμου μας.

Β) Για τον Τουρισμό

1. Την τελευταία 15ετία άλλαξε ο οδικός χάρτης του Δήμου και του Γράμμου με επενδύσεις, κυρίως από την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και την Περιφέρεια, αλλά και από τον Δήμο, που ξεπερνούσε τα 35.000.000 €. Φέτος (2022) θα ολοκληρωθεί η ασφαλτόστρωση των δρόμων Λινοτόπι – Γράμμος (2.200.000 €), Λειβαδοτόπι – Γιαννοχώρι (1.000.000 €) , Νεστόριο- Διποταμία (5.400.000 € ) και Γράμμος –Αετομηλίτσα (1.100.000 €). Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και αναζητούνται χρηματοδοτήσεις για τους δρόμους Διποταμία – Μονόπυλο, Κοτύλη –Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης και Μυροβλήτης –Αρρένες. Έτσι κλείνει ένας μεγάλος κύκλος παρεμβάσεων στον ορεινό όγκο του Γράμμου που θα διευκολύνει την πρόσβαση και θα αυξήσει  την επισκεψιμότητα.

2. Συντηρείται από την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων η Ιερά Μονή Τσούκας (1.200.000 €), από τον Δήμο Νεστορίου η Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Επταχωρίου  (500.000 €) και από την Περιφέρεια ο Άγιος Ζαχαρίας (450.000€). Για την σημασία του θρησκευτικού τουρισμού περιττεύει να αναφερθώ.

3. Χωροθετήθηκαν 5 μονοπάτια σε διάφορες περιοχές του Δήμου, αλλά και όλα τα βασικά μονοπάτια του Γράμμου. Τυπώθηκε φυλλάδιο για την προώθηση τους και δημιουργήθηκε εφαρμογή στο κινητό για την πλοήγηση των επισκεπτών. Θα σημανθούν όλα εντός του 2022.

4. Κατασκευάστηκε εκπαιδευτική πίστα αναρρίχησης στο Κλειστό Γυμναστήριο Νεστορίου και δόθηκε σε χρήση.

5. Αναβαθμίστηκε το Κέντρο Ενημέρωσης Γράμμου, άνοιξε ως προς την επισκεψιμότητα ο Νερόμυλος Νεστορίου και τέθηκε σε λειτουργία, για όλη την περίοδο του καλοκαιριού ο εγκαταλειμμένος χώρος του RIVER PARTY.

6. Ξεκίνησε το 2021 το «Φεστιβάλ Γράμμου» με στόχο να αποτελέσει τις επόμενες χρονιές έναν ολοκληρωμένο πολιτιστικό θεσμό , διοργανώνοντας πλήθος εκδηλώσεων σε όλους τους οικισμούς του Δήμου. Μια σημαντική επένδυση για τον πολιτισμό που αποτελεί ταυτόχρονα τουριστικό εργαλείο.

7. Θα ξαναλειτουργήσει μετά από 2 χρόνια πανδημίας το RIVER PARTY, στο πλαίσιο της συγκυρίας που υπάρχει, θέτοντας νέες βάσεις για το μέλλον.

Επιπρόσθετα ενημερώνω ότι ο Δήμος Νεστορίου προετοιμάζει σειρά νέων μελετών προκειμένου να αξιοποιήσει τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία (ΕΣΠΑ, κλπ) της επόμενης προγραμματικής περιόδου προς όφελος των δημοτών και της ανάπτυξης.

Κλείνοντας, θέλω να υπενθυμίσω ότι στηρίζουμε στην πράξη με αποφάσεις και παρεμβάσεις τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες στον Δήμο μας (μονάδα εμφιάλωσης νερού και επεκτάσεις, ενεργειακές επενδύσεις στον τομέα των υδροηλεκτρικών κτλ).

Αυτά είναι κάποια μόνο από όσα κάνει αυτός ο μικρός ορεινός Δήμος στην περιοχή μας σε συνεργασία με όλους τους φορείς και την Πολιτεία, τα οποία ορισμένοι αγνοούν ηθελημένα ή αθέλητα .

Είμαι βέβαιος ότι στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής δεοντολογίας θα δημοσιεύσετε το παρόν κείμενο στα ίδια μέσα, προκειμένου οι αναγνώστες σας να έχουν την ευκαιρία στην ολοκληρωμένη πληροφόρηση.





 


Created and Support by Byte1 | Copyright © 2018 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΝΤΡΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ