"


Μία από τις τέσσερις κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές ακαδημίες στην Κοζάνη

Στις πτήσεις της επόμενης δεκαετίας, χιλιάδες Ευρωπαίοι και Ασιάτες κυβερνήτες αεροσκαφών σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες θα έχουν κάτι κοινό. Αν και θα απογειώνονται


από διαφορετικά σημεία του κόσμου και θα ταξιδεύουν σε διαφορετικούς προορισμούς, η αφετηρία τους θα είναι πάντα η Καβάλα ή η Κοζάνη· οι πρώτες πόλεις που αντίκρισαν μέσα από το cockpit, όταν, ως μαθητευόμενοι, τροχοδρόμησαν και πέταξαν για πρώτη φορά.

Η σχολή "Egnatia Aviation" ιδρύθηκε το 2005 στην Αγγλία από δύο λάτρεις των αεροπλάνων, τον Δημήτρη Λυμπεράκη, οπτικό στο επάγγελμα, και τον Γιώργο Ζωγραφάκη, με background στα δίκτυα και στους υπολογιστές. Την επόμενη χρονιά, η έδρα και η δραστηριότητά της μεταφέρθηκαν στην Καβάλα, ενώ από πέρυσι απέκτησε και δεύτερο εκπαιδευτικό κέντρο στην Κοζάνη. Στα δεκατρία χρόνια λειτουργίας της, κατάφερε να εξελιχθεί σε μία από τις τέσσερις κορυφαίες αεροπορικές ακαδημίες της Ευρώπης: από εδώ έχουν αποφοιτήσει 2.200 πιλότοι από 80 κράτη, οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονται σήμερα σε 70 αεροπορικές εταιρείες.

Τα πρώτα χρόνια προσέλκυε μαθητές που αναλάμβαναν οι ίδιοι τα έξοδα της φοίτησής τους. Πλέον, κατά κύριο λόγο, καλύπτει τις ανάγκες μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, ανάμεσα στις οποίες η Aegean Airlines, η Qatar Airways, η Wizz, η Kuwait Airways, οι οποίες χρηματοδοτούν την εκπαίδευση των κυβερνητών τους.

«Το μεγαλύτερο συμβόλαιο που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι με την ουγγρική Wizz, μία από τις μεγαλύτερες low cost εταιρείες στην Ευρώπη. Με προγραμματισμένη παραγγελία 200 αεροσκαφών τα επόμενα οκτώ χρόνια, οι σημερινές ανάγκες της υπολογίζονται σε 1.800 πιλότους», αναφέρει ο Δημήτρης Λυμπεράκης, γενικός διευθυντής της Εgnatia Aviation. Η αυξανόμενη ζήτηση για επαγγελματίες πιλότους οδήγησε στη δημιουργία δεύτερης σχολής, στην Κοζάνη. Το ξεκίνημα έγινε με ένα δυνατό συμβόλαιο με τις κρατικές αερογραμμές του Ιράκ, το οποίο διεκδίκησε και η βρετανική CAE Oxford Aviation Academy, αλλά τελικά το «κλείδωσε» η Egnatia Aviation.

«Παραδοσιακά, τα αραβικά κράτη επιλέγουν τη Μεγάλη Βρετανία για την εκπαίδευση των πιλότων τους. Όμως, αυτό αρχίζει να αλλάζει. Η Αγγλία, λόγω καιρικών συνθηκών, δεν καλύπτει μόνη της το κομμάτι της εκπαίδευσης. Το μεγαλύτερο μέρος των πρακτικών μαθημάτων γίνονται πάντα στις ΗΠΑ ή στη Νέα Ζηλανδία. Η κρίση στις διεθνείς σχέσεις των ΗΠΑ με τις αραβικές χώρες, αλλά και ο φόβος του Brexit, δίνουν πόντους στην Ελλάδα», λέει ο κ. Λυμπεράκης, τονίζοντας ότι «τα πλεονεκτήματα της χώρας μας είναι ο καλός καιρός, ο ελεύθερος εναέριος χώρος που διαθέτει και η δυνατότητα να εξασφαλίζει στους μαθητές το ισχυρό παγκοσμίως ευρωπαϊκό πτυχίο. Δεν υπάρχουν πολλές χώρες που πληρούν τις προδιαγραφές. Η Ισπανία, με εξαίρεση τη Flight Training Europe Jerez, δεν φημίζεται για την ποιότητα της αεροπορικής εκπαίδευσής της, η Πορτογαλία δεν έχει τη δυνατότητα. Η αεροπορική εκπαίδευση είναι μια βιομηχανία με πολλά έσοδα, και η Ελλάδα μπορεί να παίξει παγκόσμιο ρόλο».

Η επιλογή της Κοζάνης για τη δεύτερη βάση της σχολής δεν ήταν τυχαία. Θεωρείται ένα αεροπορικά παρθένο μέρος, έχει σύγχρονο αεροδρόμιο με χαμηλό αριθμό πτήσεων (μόλις τέσσερις την εβδομάδα) και συνεπώς άπλετο χώρο για πτητικά μαθήματα. Επιπλέον, είναι μικρή πόλη, φιλική στους ξένους, και έχει τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση των μαθητών. Μπορεί κανείς να καταλάβει τα οφέλη στην τοπική οικονομία μιας πόλης με δείκτη ανεργίας που φτάνει το 40%. Αρκεί να αναλογιστεί ότι για τη στέγαση των 80 μαθητευόμενων πιλότων της Iraqi Airways αξιοποιήθηκαν τα καταλύματα όπου φιλοξενούνταν σε μεγάλο ποσοστό οι πρώην εργαζομένοι στη ΔΕΗ, οι οποίοι προέρχονταν από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Μετά τη μείωση του προσωπικού στα εργοστάσια, τα διαμερίσματα έμειναν ανεκμετάλλευτα.

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΙΩΤΕΣ ΠΤΗΣΗΣ

Ο τίτλος του πτυχίου που θα πάρουν είναι: «CPL multi-engine rating and instrument rating, multi crew co-operation and ATPL theory credit». Στη σύντομη εκδοχή του λέγεται και «Frozen ATPL», με λίγα λόγια είναι η προϋπόθεση για να γίνει κάποιος κυβερνήτης αεροσκάφους. Αποφοιτώντας από τη σχολή, ο πιλότος πρέπει να ολοκληρώσει 1.500 ώρες πτήσης ως συγκυβερνήτης για να έχει ισχύ το πτυχίο του.

Η κουλτούρα της σχολής είναι διεθνής, η εκπαίδευση γίνεται στα αγγλικά και διαρκεί 17 μήνες. Περιλαμβάνει 14 θεωρητικά μαθήματα, μεταξύ των οποίων η πλοήγηση, η μετεωρολογία, η μελέτη συστημάτων αεροσκαφών, η νομοθεσία του αέρα, η θεωρία και ο προγραμματισμός πτήσης. Ταυτόχρονα ή μετά την ολοκλήρωση της θεωρίας πραγματοποιούνται τα πρακτικά μαθήματα σε γαλλικούς εξομοιωτές Alsim τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι μπορούν να εξομοιώσουν από μονοκινητήριο αεροσκάφος μέχρι Airbus 320 και Boeing 737. Είναι το στάδιο της εκπαίδευσης, όπου γίνεται η μύηση στην κουλτούρα της αεροπορικής εταιρείας, η οποία προϋποθέτει συνεχή επικοινωνία με το πλήρωμα καμπίνας και τον συγκυβερνήτη. Μία από τις ασκήσεις είναι αυτή της εκκένωσης αεροσκάφους, στην οποία ο εκπαιδευτής φροντίζει μέσα από τεχνικές να ανεβάσει τα επίπεδα άγχους στον μαθητευόμενο, ώστε να μάθει να εξασκεί την ψυχραιμία του ακολουθώντας τις προκαθορισμένες διαδικασίες. Ταυτόχρονα πραγματοποιούνται και τα πτητικά μαθήματα στο αεροδρόμιο της Κοζάνης, αρχικά συνοδεία του εκπαιδευτή, ο οποίος είναι πρώην πιλότος της πολεμικής ή της πολιτικής αεροπορίας.

«Ψάχνουμε να βρούμε τους μελλοντικούς κυβερνήτες. Βασικά χαρακτηριστικά ενός υποψηφίου που θέλει να παρακολουθήσει την αεροπορική εκπαίδευση είναι οι ηγετικές ικανότητες, η ικανότητα καλής αντίληψης του χώρου και του περιβάλλοντός του και το multi-tasking. Παλαιότερα, οι αεροπορικές εταιρείες έπαιρναν έναν υποψήφιο, τον έβαζαν σε έναν εξομοιωτή και του έλεγαν “πέτα”. Κι αν μπορούσε να πετάξει, μπορούσε να γίνει πιλότος. Σήμερα αυτό δεν φτάνει και, επιπλέον, δεν είναι απαραίτητο. Αν μπορείς να ακολουθήσεις τις διαδικασίες, το να πετάξεις ένα αεροπλάνο θα γίνει από μόνο του».




Πηγή: kathimerini.gr




Created and Support by Byte1 | Copyright © 2018 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΝΤΡΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ